Guide: Sådan bruger du kreatin pulver mest optimalt

I denne artikel vil jeg komme nærmere ind på hvordan du bruger kreatin pulver mest optimalt, og hvordan du gør for at få mest ud af din træning. Dette medfører blandt andet at jeg også vil fortælle lidt om proteinpulver og aminosyre. Jeg vil lige kort introducerer hvert enkelt kost tilskud, så du kan få et hurtigt overblik over hvordan disse ”stoffer” eller kosttilskud egentlig fungerer:

  • Kreatin pulver virker ved at det går ind i kroppen og binder vand til musklerne, så musklerne teoretisk set får sit eget lager af vand, og derfor vil holde længerer tid under eventuel træning – Dette kan dog medfører ”opsvummelhed” da der kommer vand ved alle muskler og derfor opsvulmer man en lille smule
  • Protein pulver er et af de mest populæreste kosttilskud i træningsverdenen, hvis ikke det mest populære, og det bruger man senest 30 minutter efter endt træning. Musklerne bliver nedbrudt ved træning, og de skal herefter bruge protein til at genopbygge sig selv, og bliver endnu stærkere.
  • Aminosyre er noget man finder i mad med et højt proteinindhold såsom kylling. Dette bruges til at effektiviserer protein pulveret man bruger endnu mere, og derfor er det et godt præparat er bruge ved siden af.

Leder du efter kreatin pulver, så kan jeg personlige anbefale internet butikken der hedder BodyLab, for de er virkelig Danmarks mest anerkendte butik indenfor kosttilskud og alt der har med træning at gøre, det er i hvert fald min subjektive og fuldstændig hundrede procent personlige erfaring med dem. Jeg bruger dem blandt andet til at købe drikkedunke til min træning og derudover kosttilskud. Seneste købte jeg et par kilo whey protein pulver med neutral smag – Altså det smagte egentlig ikke af noget, og det foretrækker jeg fremfor for eksempel jordbær, vanilje eller chokolade smag.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *